Tallinna turismiinfoteenuse miniprojekt

Viisime Tallinna Strateegiakeskuse tellimusel ja koos Tallinna turismiosakonna ja kohalike turismiteenuste pakkujatega läbi lühikese stsenaariumiprojekti, mille eesmärk oli mõtestada Tallinna linnakülalise informeerimise ja inspireerimise võimalusi tulevikus.

Mida me tegime?

Projekti raames korraldasime kaks tulevikutöötuba, kus kaardistasime olulisemad trendid ja signaalid, töötasime välja võimalikud stsenaariumid aastani 2040 ning analüüsisime turismisektori tulevikukindlaid lahendusi. Lisaks koostasime Tallinna Strateegiakeskusele „mis oleks, kui…“ kaardid turismi tulevikupiltidega, mis toetasid meie töötubasid ja mida saab kasutada ka eraldiseisvalt turismi tuleviku üle arutamisel.

Mida me teada saime?

Loodud stsenaariumid kaardistasid Tallinna turismi erinevad võimalikud arengud aastani 2040 ning nende eesmärk oli aidata mõelda, kuidas peaks külastajate informeerimine ja inspireerimine nendes maailmades muutuma, arvestades pikemaajalisi suundumusi. Seal hulgas analüüsisime näiteks külastajate ootuste kasvu personaalsemate teenuste järele, tehisarust tingitud muutusi infojagamisele (personaalsem, rohkem läbi digiplatvormide), kliimameetmete mõju turismile ja Tallinna külastavate turistide hulka tulevikus. Näiteks ühes stsenaariumis tõusis esile kohaliku ja autentse teabe tähtsus, kuna külastajad väsisid digitaalsest infoküllusest ja otsisid usaldusväärset teavet otse kohalikelt. Teises stsenaariumis mängis tehisaru keskset rolli turismiteenuste pakkumisel, võimaldades külastajatel planeerida oma reise väga personaliseeritult. Lisaks arutlesime stsenaariumide üle, kus Tallinna külastajate arv kas suurenes, tuues kaasa väljakutsed nagu ülerahvastatus, või vähenes majanduslike ja geopoliitiliste mõjurite tõttu, muutes linna nišiturismi sihtkohaks.

Stsenaariumid aitasid meil mõista, kuidas Tallinna turismisektori osalised saaksid reageerida erinevatele tulevikuarengutele ja millised tegevused on täna vajalikud, et erinevateks tulevikeks külastajate informeerimisel ja inspireerimisel valmis olla. Tänaste tegevuste prioriteetsuse järjekorda seadmisel kasutasime mõju-keerukuse maatriksit, mis jaotab tegevused madalal rippuvateks õunteks, hoolükkajateks, suuri üleminekuid võimaldavateks muutusteks ja tänamatuteks töödeks.

Näidis töölehest

Miks me just nii lähenesime?

Kasutades tulevikudisaini kolmeetapilist mudelit − avastamine, kujutlemine ja otsustamine – analüüsisime trende ja tegureid, mille põhjal lõime stsenaariumid, et kaardistada erinevaid arengusuundi. Osalejad lõid ise tulevikustsenaariumid, kasutades „mis oleks, kui…“ kaarte. Stsenaariumide loomine ja läbimängimine koos turismiosakonna ja ettevõtete esindajatega aitas paremini mõista tänaseid tegevusi ja tulevikuvõimalusi. See protsess pakkus väärtuslikku ülevaadet nii võimalustest kui ka väljakutsetest, millega Tallinna turism võib silmitsi seista.

Valisime selle lähenemise, et tagada Tallinna turismisektori infotegevuste jätkusuutlikkus ja kohanemisvõime erinevate tulevikustsenaariumite korral.